La Eurocambra eleva al 45% l’objectiu de reducció d’emissions de CO2 pel 2030
La comissió de Medi Ambient del Parlament Europeu ha votat a favor d’elevar al 45% l’objectiu de reducció d’emissions de diòxid de carboni (CO2) per a cotxes i furgonetes de cara a 2030.
L’Eurocambra ha donat suport a l’informe elaborat pel partit socialista, en què s’eleva l’objectiu de reducció d’emissions de CO2 per a cotxes i furgonetes al 20% per 2025 i al 45% per 2030 en comparació amb els nivells que es registrin en 2021, enfront del 15% i al 30% que va proposar la Comissió Europea (CE), respectivament.
L’informe va passar amb 38 vots a favor en la Comissió i ara haurà de ser ratificat en una votació del ple del Parlament Europeu que tindrà lloc entre l’1 i el 4 d’octubre. No obstant això, es tracta de la posició de l’Hemicicle de cara a les negociacions que començaran posteriorment amb el Consell de la UE, la institució que representa els Estats membres.
ACEA dona la “veu d’alarma”
L’Associació de Constructors Europeus d’Automòbils (ACEA) ha donat la “veu d’alarma” i s’ha mostrat “molt preocupada” pel resultat de la votació.
“Estem molt preocupats per la direcció presa per la Comissió de Medi Ambient. Els nivells de reducció extremadament estrictes adoptats són totalment irreals, ja que requeririen un canvi massiu i sobtat a l’electromobilitat. Les condicions marc per a tal canvi clarament no estan al seu lloc, i els consumidors simplement no estan preparats per a ser completament elèctrics “, va advertir el secretari general d’ACEA, Erik Jonnaert.
Jonnaert va voler deixar clar que els fabricants europeus estan “totalment” compromesos en avançar cap a una mobilitat sense emissions, però reclama una transició no precipitada.
“És vital per a la nostra indústria i els seus treballadors, els consumidors i per als Estats membre, que ha de garantir una xarxa d’infraestructura de recàrrega suficient”, va afegir.
ACEA va subratllar també que la posició de la Comissió no representa a tota l’Eurocambra i que contrasta “fortament” amb les posicions d’altres comissions involucrades.
“Esperem que el Parlament Europeu aprofiti l’oportunitat per tornar a examinar aquesta proposta i alinear-la més amb la realitat”, ha sentenciat Jonnaert.